مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 12:352022-11-14اقتصادي

اجرای طرح های مرتعداری در 74 درصد مراتع گیلان


رییس اداره مرتع گیلان، با بیان اینکه درصددیم تا پایان سال در کل مراتع استان گیلان تهیه طرح مرتعداری انجام شود، گفت: تاکنون در 74 درصد مراتع استان طرح مرتعداری در حال اجرا است که مساحت اجرا شده به 182 هزار هکتار می رسد.

- شاهین علیجانپور در گفت وگو با ایسنا، مساحت مراتع استان گیلان را 244 هزار و 986 هکتار دانست و اظهار کرد: تاکنون در 98 درصد مراتع استان نسبت به تهیه طرح مرتعداری اقدام شده که در سطح کشور بی سابقه است.

وی با بیان اینکه درصددیم تا پایان سال در کل مراتع استان گیلان تهیه طرح مرتعداری انجام شود، گفت: تاکنون در 74 درصد مراتع استان طرح مرتعداری در حال اجرا است که مساحت اجرا شده به 182 هزار هکتار می رسد.

رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به راهکارهای ارتقای کمی و کیفی مراتع استان، تصریح کرد: برنامه های اصلاحی و احیایی و مدیریتی در طرح های مرتعداری پیش بینی شده که باعث افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و ارتقای کمی و کیفی مراتع می شود و مرتع را به مرتع درجه یک تبدیل می کند؛ علاوه بر آن در جهت اقتصادی کردن طرح های مرتعداری استفاده از سایر پتانسیل های موجود در مرتع نظیر کاشت گیاهان دارویی، علوفه کاری، گردشگری و زنبورداری هم مدنظر است که در قالب طرح های مرتعداری تلفیقی در حال اجرا می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح های مرتعداری در 74 درصد مراتع گیلان

اجرای طرح های مرتعداری در 74 درصد مراتع گیلان